Giden kilolaların ruhuna Helva

Helva

Biliyorsunuz Mösyö  diyetini sürekli güncelliyor. Bircoğumuzun elinde eski basım kitaplar mevcut. Ama son olarak diyetine günlük yaklasık 1 yemek kasıgı kadar zeytinyagını, ve 1 kaşık kadar mısır ununu ekledi.

Bu da bize helva yapma şansı tanıdı.

Hani giden kilolarımızın ardından bir mevlut okutup helva kavurmak isteyenlere, balığın ardından helvasız yapamam diyenlere tarif geliyor.

Dikkat ölçüler 2 kişilik veya 2 günlükdür.

Bu yenildiginde sabah yedigimiz krep galeta yulaf kepegi ekmeginin yenmemesi gerekir.

Malzemeler

  • 2 yemek kasıgı zeytinyag
  • 4 kaşık yulaf kepeği
  • 2 kaşık mısır unu
  • 2 yemek kaşıgı splenda ( az gelen 3 yapsın ben çok ballı sevmiyorum)
  • 200 ml yağsız süt
  • Tarcın

zeytinyag mısır unu ve yulaf kepegini yapısmaz bir tavada kavurun. kavrulma kokusu iyice çıkana kadar.

üstüne sütü ilave edip toparlayın cevire cevire.

helva kıvamını aldıktan sonra, ocağı kapatın. splendayı ekleyin. sıcağı ile splendanın erimesini saglayarak karıstırın.

(splendayı kavurmak istemiyorum,tadı bileşimi falan değişir endişesi ile)

kaşıkla şekil vererek, üstünü tarçınlayarak sunun.

Fıstık olmadıgı için tarçınsız çok yavan kaçıyor.Ayrıca ben bu tarçının kokusuna bayılıyorummm.

Afiyet olsun.

Vediği helva fikri ve tarifi ile bu tarifi geliştirmeme yardımcı olan @sedaasintay a ve annesine teşekkürler.

9 comments on “Giden kilolaların ruhuna Helva

  1. Elinize sağlık, güzel gözüküyor…

    Ayrıca sloganınız ilginç olmuş 🙂

    Ben de hazır dükkanınızı ziyaret etmişken sizlere Kedi Dilli Çilekli Muhallebi (http://wp.me/p2cmlT-8y) önereyim… Böyle tatlı bir tarife tatlı olarak devam etmek gerekir.

  2. Aksamlari tatli krizi gelince irmik helvasi yapan ben bu aksam bu tarifi denedim ve cok begendim nefis korlemeye bire bir. Elinize saglik

  3. Dün akşam denedim muhteşem oldu tabi fıstık ben yokum diye bağırıyor ama yinede kavrulmuş koku bile un helvası gibi yiyebilmeme yetti birazdan kahve yanına afiyetle yiyeceğim.splenda 3 kaşık koydum tarçınla güzel oldu.Elinize sağlık:))

Yorum bırakın