Diyet Kocu – Kimdir Ne yapar- Kurbanda kesilir mi?

Hayatimiza sonradan giren meslekler var. Kimdir nedir ne yapar pek de bilmeyiz? Bunca yil onlar yokken nasil oluyordu hersey? Gercekten bu kisilere ihtiyaciniz var mi? Iste Diyet Koclugu da bunlardan biri. En cok diyetisyenle karistirilan bu meslek ne yapar sizle onu paylasmak istedim.

Ister doktor veya diyetisyen tarafindan verilmis bir liste takip edilsin,  isterse Dukan, Akdeniz diyeti vs. gibi bir diyet kitabi takip edilsin, kisinin hedefini koyma, baslama ve surdurme asamalarinda ihtiyac duyulan motivasyonu , destegi, takibi  ve hedefden kopmamayi saglayan kisidir.

Diyet koclugu, yasam koclugundan biraz daha farkli olarak diyet ozelinde mentorluk de icerir.

Basarisizliga ugramis bircok diyetde heyecanla baslandigini ama aralarda motivasyonun cesitli sebeplerle kaybedildigini goruruz. Diyete baslayan kisi genelde ne yapmasi veya ne yapmamasi gerektigini genel hatlariyla bilir.

Bilir ama,

  • basaracagina inancini an gelip kaybettigi,
  • yiyeceklerin cazibesine kapildigi,
  • etrafindakilerin israrina yenildigi,
  • azicikdan birsey olmaz diyenlere inanmak istedigi,
  • kendini cok mutsuz veya uzgun hissedip bu duyguyu yiyerek bastirabildigi deneyimine sahip oldugu

ve bunun gibi sebeplerle diyetlerini bozarlar.

Kocluk kisinin kendisinde var olan ama zamanla orselenmis potansiyelini kendine farkettirmek

hedefini guncel tutmasina yardimci olmak

onceliklerin belirtilmesini takip etmek

ve kisiyi kendi gucunun farkina varmasini saglama gorevlerini icerir.

Bir nevi ayna tutucudur.

Motivasyonun kayboldugu anlarda yapilan cesitli gorusmelerle hedefle olan bagin kopmamasi , tam tersine guclenmesi saglanir.

Diyet koclugu, diyetisyenlik degildir. Diyetisyenler gibi beslenme recetesi, doktorlar gibi ilac recetesi yazmazlar.

Kişinin hangi diyeti yapması gerektiğine karar vermezler. Kişinin özgür iradesiyle seçimini yaptığı veya danıştığı uzmanın verdiği, takip ettiği, diyetin sonuca ulaşmasına, hedefini gerçekleştirmesine destek verirler.

Tip doktorlugu diyetisyenlik ve diyet koclugu birbirinin tamamlayan, birbiriyle işbirliği içinde olan mesleklerdir. Birbirlerinin yerine gecmezler.

Bir doktor veya diyetisyen ayni zamanda iyi bir koc da olabilir, veya olmayabilir de.

Yurt disinda koclar, doktor ve diyetisyenlerle beraber calisir, ozellikle gecmisi yarim birakilmis diyet hikayeleriyle dolu vakalarda siki takiple, kisinin kendi basarisizlik hikayesinden beslenmesi engellenir.

Diyet koclugu icin genel kocluk egitimi alinir.

5 comments on “Diyet Kocu – Kimdir Ne yapar- Kurbanda kesilir mi?

  1. Melıke Hanım bana gore bu gorevı hakkıyla yapabılecek tek kısı sızsınız.Kıtabınızı nereden temın edebılırız?basarılarınızın devamını dılıyorum.Ben hala baslayamadım ama sızın yaratıcılıgınızı takıp edıyorum ve cok keyıf alıyorum.Umarım baslamak ıcın gereklı motıvasyonu bulurum.Kıtabınızı alınca sankı baslamak kolaylasacak dıye dusunuyorum;))sevgılerrımle….

    • Tesekkur ederim guzel sozleriniz icin. bu isi iyi yapan bircok kisi var. beni de aralarinda gordugunuz icin tesekkurler.
      kitabimi, remzi kitapevleri, bazi inkilap ve nezih kitapevlerinde ve internetten satis yapan tum kitapcilarda bulabilirsiniz. google da adimla aratinca karsiniza cikiyorlar.
      diyet yolculugunuzda gorusmek uzere.

  2. merhaba.dukanın kitabını da sizin kitabınızı da aldım.69 dan 60 a düşmek amacım.5 gün süren atakta 1.5 kilo verdim.seyirin ilk haftasında 500 gr.ı verip aldım.tariflerinizin özellikle tatlı tariflerinizin bazılarını yaptım hevesle ama çok lezzetsiz oldular.sanırım ben beceremedim.özellekle tatlı yiyememek beni çok olumsuz etkiledi ve kaçamaklara yönelmeye başladım(sütaş light meyveli yoğurt da günde bir tane yendiği için yetmiyor bana).ilk hafta kendimi tok hissederken bu hafta hep açım.ekmek yiyememek ayrı bir işkence.bazı tarifleri yapamayınca diğerlerine de yönelemedim(ekmek tarifinizi de denedim).moralim çok bozuldu.hala da öyle 😦 az tuzlu zeytin var marmara birliğin.kutu içinde.onu yiyemez miyiz?zeytini seyirden sonra mı yiyeceğiz? tatlandırıcı olarak gnc’den toz tatlandırıcı aldım.siz aspartam demiştiniz.kutunun üstünde no aspartam yazıyormuş.geç farkettim.bunun bir sakıncası olmaz değil mi? desteğe ihtiyacım var 😦

Bir Cevap Yazın

