Mozaik Pasta / Yemeyen Hasta

Eşimin ve çocuklarımın çok sevdiği bu pastayı nasıl yaparım da daha hafifletirim diye düşünüyordum. Bence diyet yapmasak bile içeriğindeki malzemenin faydasından dolayı margarinli tarifleri çöpe atmanın zamanı geldi. gelsin kalsiyum, güçlensin kemikler…

Once biskuvi kısmı:

Uygun bir bisküvi tarifi oluşturayım derken tanıdık bir isim izlanda kurabiyesini yardımıma çağırdım . Sağolsun kırmadı beni geldi. Tepsiye ince döküp, fırında biraz fazla bekletip kıtır kıtır olmalarını sağladım.

https://dukaniche.wordpress.com/2012/03/27/izlanda-kurabiyesi/

Tarifi hatırlamak isteyenler için tekrar edeyim;

ben tarifdeki lorla uğraşmak istemedim. evde fazladan 150 gr lık ekici ricotta peynir vardı tarife onu koydum.

  • 3 kaşık yulaf kepeği
  • 2 tepeleme kaşık süzme yoğurt
  • 150 gr. ekici ricotta peynir
  • 1 yumurta
  • 3 kaşık splenda ( biraz tadı azalttım)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya

hepsini karıştırıp ince ince yağlı kağıt serilmiş tepsiye döküyoruz. 180 derecede üzerleri hafifçe kızarana kadar pişiriyoruz. piştikten sonra fırının içinde tutarak biskuvi gibi kurumalarını sağlıyalım.

 

diger tarafta 

  • 3 paket ekici ricotta peynir ( yani toplamda 450 gr.) kaanlar marka ricotta peynir de cok güzel. adı yabancı diye pahalı oldugunu düşünmeyin  yerli peynir firmaları üretiyor epey ekonomik. (150 gr = 1,5 lira civarında migroslarda var. bizim lorun azıcık degişi zaten)
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 3 yemek kaşığı splenda

hepsini karıştırın. Bu şahane kıvamlı tatlının içine, ( böyle de yenebilir) bizim izlandaları kırıp koyun. cok kucuk olmasın. bu ölçülerde biskuvi ve kakaolu karısım birbirine tam geliyor.

bir folyonun üstüne dökün. ücgen piramit seklini vererek derin dondurucu veya buzlukda en az 2-3 saat bekletin.

Nasıl tüketeceğinizi zaten çok iyi bildiğinize eminim.

afiyet olsun.

 

 

 

 

12 comments on “Mozaik Pasta / Yemeyen Hasta

  1. Özellikle bu sıcak havalarda ağır olan herşeyden kaçılmalı. Tatlıdardan da öyle… Bu şekilde hafif olanları tercih edilmeli… Bizde yavaş yavaş ibremizi sağlıklı ve hafif tariflere doğru kaydırmayı düşünüyoruz. Netice sizin gibi hepsini deneyerek yaptığımız için haliyle de yaptıklarımızı tüketiyoruz… Dikkat etmek lazım çok geç olmadan…

    Ellerinize sağlık, çok beğendik…

  2. 1 hafta tatile çıktık,inanın çok zordu, tabii kilo almışızdır eminim, evet bu haftayı nasıl telafi ederim ve nasıl? tekrar mı atak yapmalıyız? lütfen yardım 😦

  3. bende gizem hanımla aynı durumdayım,1kilo almışım 😦 bugun hemen protein günü yaptım kendime,2 günlük atak düşünüyorum…

  4. Evet acı gerçek ben tam 2 kilo almışım, spor ve atak beraber götürücem bakalım 1 haftada verebilcek miyim:(

  5. ricotta peynirini hangi marketten alıyorsunuz? migros, carrefour ve macro lara baktım bulamadım. tuzsuz süt kesiğini hazır olarak buldum ancak kıvam olarak ricotta ya benzemediği için mozaik pastada istediğim sonucu alamadım. bana tam olarak marketi ve kordinatlarını verir misiniz:)

  6. kakao olduğu için sanırım atakta yenmez.malzemelerden yenip yenmeyeceği anlaşılıyor ama insan yine de sorma ihtiyacı duyuyor.tariflerin altında hangi dönemde yeneceğine dair etiket olduğunu söylemişsiniz ama nedense ben bir türlü bulamadım 😦

Bir Cevap Yazın

