Ramazan`da Diyet Yapmak

Diyet , tatile, misafirlere, evdeki cocuklara, onlarin eve aldirttigi ivir zivirlara , bastan cikarici kavuna karpuza kiraza ragmen iyi gidiyor. Ama kara kara dusundugumuz bir donem var.

Ramazan.

Bu donem boyunca ne yapicaz?

Havalarin bu kadar sicak oldugu gunlerde oruc tutmak yeterince zor. Ustelik diyet yapiyorsaniz caniniz bir mola almak da isteyecektir.

Butun gunun aclik ve susuzluguna ( sigarasizlikdan bahsetmiyorum farkindaysaniz) aksam sofraya hayal kirikligi ile oturmak diyet yapanlarin kabusudur.

Ama bizim degil.

Gelelim bizim yaptigimiz diyetin avantajlarina:

 

  • Biz porsiyon siniri olmayan hem karnimizi hem gozumuzu doyuran bir diyet yapiyoruz. Iftar oldugunda tabagimizi kocaman doldurup karnimizi tika basa doyurabiliriz.
  • Ustelik gun icinde surekli birseyler yiyerek bizi yoldan cikarmaya calisanlarinda sayisi epey azalacak. herkes mecburi nefsine hakim olmaya calisiyor. keyfini cikarin.
  • Yulaf kepegi gibi mucivezi bir besinle karnimiz daha gec acikacaktir. beyaz ekmek yiyenlere en derin uzuntulerimizi gonderiyoruz.

 

Gelelim sikintili konulara

  • Bol su icmeniz gerektigi icin 2 litre suyu sadece belli saat araliginda icebileceginiz icin bu size fazladan bir siskinlik olarak geri donecektr.

(Yulaf kepegini eger aksam iftarda tuketirseniz gece siskinligi sizi de sindirim sisteminizi de fazladan yoracaktir. lutfen buna dikkat edin.)

  • Davetli oldugunuz sofralarda corba icememek dert olabilir. pilavla boregin yasak oldugunu anlarlar da, corba niye yasak kismini anlatmak zor oluyor biliyorum.

 

 

Bu bilgilerle onerilerim:

Sahurda:

  • Yulaf kepegi ekmeginden yapilmis ekmegi tost haline getirip haslanmis yumurta ve sutle- veya yesil cayla tuketebilirsiniz.

Yulaf kepegini sahurda tuketmeniz gun icinde gec saatlere kadar acikmadan durmanizi saglar. Haslanmis yumurta da buna yardim eder.( eger kolestrol sorununuz yoksa)

Kolestrol sorunu olanlar, yumurta akindan omleti yulaf kepekli ekmekle hazirlanan sandvic ve tosta eslik ettirebilirler.

Tostun icine az yagli peynir, fume et, jambon serbest biliyorsunuz.

Gece sutun siskinlik yaptigi bunyeler, uygun meyve caylarini kullanabilirler.

  • Haharet yapmasini onlemek adina gece tatlandiricili tatli yenmemesi iyi olur.
  • ben uzerine limon sikilmis 1 demet maydonuzu tostla tuketmeye bayiliyorum. hemde muthis bir c vitamini kaynagi. maydonozu protein gunlerinde de tuketebileceginizi biliyorsunuz.

 

Iftarda

 

  • Izgara, haslama veya firinda pismis olmak kaydiyla etin tavugun baligin tumu serbest. yanina kozlenmis biber patlican domatesi unutmayin.
  • Protein gunlerini salatasiz idare etmek en zoru . bu gunleri yogurt corbasi veya tavuksuyu corbalarla eksili koftelerle gecirebilirsiniz
  • her tur etin yanina en iyi arkadasimiz ayran, cacik ve kefir. soframizdan eksik etmeyelim. suzme yogurtla yapilan meze turu seyleri de korkmadan yiyebiliriz cesit olarak.
  • Tatlandirici ile limonatalar ‘ sodalar ve diet kolalar gun icinde olusan harareti atmanizda faydali olacaktir. ayranla sodayi karistirip akdeniz isi bir icecegi denemek icin en uygun zaman herhalde.
  • tatli severler, gittiginiz misafirlige yaninizda kendi tatlinizi goturmeye cekinmeyin. hedefi olan bir insan olarak inanin takdir goreceksiniz.
  • Sebzeli gunler daha kolay elbette.aradigimiz destek coban salatasindan  ve herturlu sebze yemeklerinden gelecek.
  • Makarna pilav ve borek yiyerek tekrar o siskin ve surekli aciktigimiz gunlerin uzakta kaldigini oruc tutarken de test edebilirsiniz. Beyaz un ve seker bizi surekli aciktiran seyler. oruc tutarken surekli acikmak en az ihtiyac duydugumuz sey olsa gerek.
  • Misafirlige gittiginizde ev sahibinden size servis yaparken yagi az olarak servis yapmasini rica edebilirsiniz. lutfen bunu isteyin ve size uygun olmayan seyleri tabaginizda ayirip yememeye dikkat edin. yemediklerinizi bir posete koyup sokak hayvanlari ile paylasmaya ne dersiniz?
  • Gun icinde cani tatli isteyenler uyumadan once meyve yemek yerine tv seyrederken diet dondurma , pudding ve tatlilari serbestce atistirabilirler.
  • Diyetinize zerre kadar saygi duymayan kisilerle olan iliskinizi bir daha dusunmenizde fayda oldugunu hatirlatayim. sizin icin onemli birseyi bu kadar onemsiz goren kisilere amacinizi ve bugune kadar ki basarinizi anlatin.` benim evimde olmaz kendi evinde yap `zihniyetinin eskidigini ve bunun bir disiplin oldugunu hatirlatin. hala umursamiyorsa bir dinazorla karsi karsiya oldugunuzu fark edin. unutmayin icinde bulundugunuz surec ruhun da terbiyesi.
  • Bu donem agir spordan uzak durup yuruyus icin  gunesin battigi ve hazmi kolaylastirmak adina aksam iftardan sonrayi tercih etmenizi oneririm.

hem bedenimizin hem ruhumuzun terbiye oldugu, her yil oldugundan daha hafif bir ramazan ayi gecirmeniz dilegi ile.

 

 

Reklamlar

3 comments on “Ramazan`da Diyet Yapmak

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s