Diyet Kardeşliği

Hayatta yararına inandığım ne varsa paylaşmayı tercih ettim. Hesap yapmadan, karşılık beklemeden. O yüzden bloguma da telif falan istemem çalıp çırpmak serbesttir yazdım. Hukukun o soğuk ve tatsız kanun maddelerini buraya yazmak, size sunacağım iki lokma lezzeti, başarma ümidini, bütün samimiyetini de alıp götürecek gibi geliyordu.

Hayat ben ne kadar eli açık , yüreği geniş davrandıysam o da bana o kadar cömert davranmıştır. Madur duruma düşsem de hala buna inanıyorum. Bu yüzden bir süre burda Mösyönün ismini telaffuz etmeyeceğim. Ve bütün tarifleri “protein diyeti” adıyla çıkıcam. Siz beni anlarsınız.

Teknolojinin bize sağladığı imkan neleri başarmamıza olanak sağladı. Kimi markette bulduğu tatlandırıcıyı fotoğraflayıp uygun mu diye sorar, kimi tartıda indiği kiloyu gösteren resmi. Nasıl akıllıca çözümler ürettik beraber.Ya bu sebeple tanıdığım birbirinden harika insanlar?

Yapdığınız fotoğrafını paylaştığınız birbirinden şahane yemekler hele.  Kendimi Nilüferin seslendirdiği kendi şarkılarını dinleyen Kayahan gibi hissediyorum, tarifler benim olsa da siz öyle güzel yorumlamışsınız ki , o artık başka bir tarif olmuş çıkmış.

tanımadığımız evlerde hic görmediğimiz insanların mutfaklarına girebilmek bu olsa gerek. En umudumuz yitirdiğimiz andan gelen bir başarılı sonuç hepimize moral olmuyor mu? Başaracağımıza olan inancımızı artırmıyor mu?

Tanıdığım bir sürü kişiyi artık fiziken tanıyamaz hale geldim. Genclesip güzelleştiler, hafiflediler.

O yüzden herşeye rağmen beraber olmaya devam,

iyi kötü bütün sonuçları paylaşmaya devam,

soru sormaya, öneride bulunmaya devam,

tarif alıp tarif göndermeye devam

yardım istemeye, yardım eli uzatmaya devam,

gördüğümüz bize faydalı ürün, mekan paylaşmaya devam,

irademiz zayıflayıp vazgeçmeye kalkdığımızda imdat demeye devam

Nedense aklımda bir süredir Nazım Hikmetin bir şiiri var.

Diyet Kardeşliği ni anlatıyor benim için.

Sizinle de paylaşayım.

selamlamaya geldim seni yeryüzü umutları adına,

bedava ekmek ve bedava karanfil adına

mutlu emeklerle mutlu dinlenmeler adına

“Yar’in yanağından gayrı her yerde her şeyde hep beraber” diyebilmek adına

evlerin, yurtların, dünyaların ve kozmosun kardeşliği adına…

9 comments on “Diyet Kardeşliği

  1. Sevgili Melike, hayatımda ilk kez bir diyeti harfiyen uyguladım , verdigim kilolar ve bu sürecin fiziksel/ maddi yani bir yana, hiç tanımadığım yaratıcılığını ve samimiyetini her gecen gün ilgim ve merakım artarak takip ettigim, hiç tanımadan sadece uç bes öneri ve tarifleriyle sevebildigim birini buldum:) teknolojinin faydaları, sosyal medyanın sözde bulusturdugu bu alemde mutfağıma sohbetlerime, naif yorumlariyla sadece listeme değil hayatıma ekledim. Bugüne kadar ki emeklerin karşılıksız paylaşımların için çok teşekkür ederim, iyi ki varsın, sevgiler…

  2. Yazdıklarını okuyunca İnan seni üzen kişi(ler) Yada durum neyse İnan bana yapilmis gibi çok üzüldüm.Anlayabiliyor ve hissedebiliyorum.
    Bir vesile ile başlayan tanışıklığımız,ortak dertlerimiz,birbirimizden habersiz aynı dertlerle bogustuğumuzun farkına varisimizla daha da guzel bir seyir aldı.Ortak yürüdüğümüz bu yolda en guzel “otokontrolum”,yerimden kalkamadiğım anlarda bir sözüyle vinç etkisi yaratan arkadasım;seni üzen her ne ise “üzül” ama yarına kadar olsun!Sabah güneş doğduğunda tüm enerjisiyle beni harekete geçiren ne yapmış diye meraklandigim CHE ol;dukani olsa ne olur,olmasa ne olur.Dukan tanışmamıza vesile oldu varlığımıza değil…

  3. Hayattaki bazı bitişler bazı başlangıçları tetikler .
    Bazı mutsuzluklar yeni umutların filizidir.
    Birlikteliklerimiz için yılmak yok yola devam.
    Küçük bir dünyada bazen bir büyük OKYANUS bazen bir sinek ! oluyoruz.
    Önemli olan niteliğin ve niceliğin farkında olmak….Canınızı sıkmayın ….

  4. Senin baslattigin bu yolda hepimiz istediğimiz noktalara geldik. Yaşımla beraber artan popomu kapatma endişem senin tariflerin ve karşılıksız ve samimiyetle paylaştığın öneriler sayesinde son buldu. Artık zamanında hayalini bile kuramadığım bedende kıyafetleri satın alıyor, tezgahtarların “bu size büyük gelir, 36 beden de kalmamış” gibi yüzümü güldüren yorumlarını kabul ediyorum. Samimiyetin ve iyi niyetin en büyük silahın, bizler hayatın içinde artık daha mutlu olarak var olan en büyük basarılarınız. Hal böyle olunca bu başarıdan korkan kişilere de hak vermiyor değilim hani:) Seni gönülden destekleyen diyet kardeşliği adına

Bir Cevap Yazın

