Kahveli kurabiye

Epeydir kurabiye yapmıyorum. Spordan çıktım Canım istedi. hem atak hem seyir için.unlu yağlı şekerli değil, içi protein dolu bir kurabiye.

Eskiden kabarmış bir kek yapamayan ben, şimdi neyi çırpsam birşey oluyor. Sanıyorum artık mutfak ve malzemelerden korkmuyor olmam, ölçüleri rahatlıkla kullanıp, özgürce malzeme karıştırmam bunda etkili. Sizde gözünü korkutmayın, elinizi titretmeyin. sevmediğiniz malzemeyi tarifden çıkarın, sevdiğinizi ekleyiverin. Malzemeler bizden korksun değil mi ama!

Malzemeler;

  • 300 gr yağsız veya az yağlı lor.( loru süt kestirerek yaptıysanız 1 kaşık yoğurt ekleyin)
  • 2 yumurta akı
  • 3 yemek kaşığı splenda ( tatlı zevkinize bağlı +-1 yapın)
  • 4 yemek kaşığı süt tozu
  • 1 yemek kaşığı granül kahve ( 1 paket “ikisi bir arada” da olur)
  • 1 yemek kaşığı yulaf kepeği ( evet o kadar az)

Hepsini bir arada çırpın. şekil vermesi zor bir kıvam. kek kıvamından koyu, kurabiyeden yumusak bir kıvam olması gerekiyor. o yuzden ben yarısını kücük muffin kaplarına , diğer yarısını tepsiye kaşıkla koydum. Muffin kabındakinin  şekli güzel oldu, diğerinin içi daha iyi pişti. Sizden gelecek daha iyi fikirlere açığım.Karar sizin:-)

Afiyet olsun.

8 comments on “Kahveli kurabiye

  1. Geri bildirim: kahveli kurabiye | Sinerji

Bir Cevap Yazın

