hafif ekmek

Mayalı ekmek yapmayı maalesef başaramadığımız için içindeki yumurtayı yok edemiyoruz. Ama gittikçe azalttık. Ve bir küçük hile ile kokusunu da epey engellediğimizi düşünüyorum. Bu fikri veren arkadaşım Şebnem’e teşekkürlerimle,

(Dikkat ölçüler 5 günlük)

2 yumurta

10 kaşık yulaf kepeği( organik bir yulaf kepeği buldum, yarı yarıya karıstırıp yapıyorum çok lezzetli oluyor)

10 kaşık yoğurt

1 yemek kaşığı sirke ( yumurta kokusunuepey önlüyor)

1 paket kabartma tozu

hepsini karıstırıp bir kelepçeli kek kalıbına dökup 180 derecede pişirin.

32 comments on “hafif ekmek

  1. içine mahlep koymayı denediniz mi koku için bir alternatif .yarım çay kaşığı yeter sanırım.
    maya içinse pak mayayı öneririm ılık bir yerde dinlendirin (sabun gibi olanından )

    • maalesef. hem kuru hem yaş mayayı denedik ama. yulaf kepeği epey iri taneli ve agır. ayrıca içinde mayayı besleyecekkadar öz de yok.sadece kabuk da yeterince mayalanma saglayamıyor. ama mayalamayı basaran varsa hemen görüşelim.

  2. evde yulaf unu yoktu çavdar unu ile mayalı ekmek yaptım.süper oldu…iki büyük subardağı un bir paket yaş maya bir bardaktan daha az su (ılık)iki yemek kaşığı sulu yoğurt,tuz.yuğurdum.Çamur gibi oldu ellerime yapıştı.Ortası delik kek kalıbını (teflon ) çok az yağladıktan sonra içine döktüm .Bir spatula ile düzelttim.. beş saat dinlendirdim.150 derece soğuk fırında bir saat pişirdim.üç saat sonrada fırından çıkarttım.yani fırında yavaş yavaş soğudu ..Öneririm.

  3. Merhaba ben dün bu ekmekten yaptım ama benim yaptığım ıslak ıslak oldu acaba nerede yanlışlık yaptım yenecek gibi değil 1 saate yakıdna pişirdim hangi malzemeyi eksik veya az koymuş olabilirim..

    • yogurdunuz cok sulu olabilir. yulaf kepeğinni ölçdüğünüz kaşık ölçüsünü silme gibi ölçmüş olabilirsiniz. Tepeleme kullanıyoruz.ayrıca bu ekmek genis buyuk kaba konursa güzel oluyor. ince olması icini iyi çekmesini saglıyor.

  4. ben içine peynir taneleri ve az miktar kıyılmış maydanoz da ekledim, şimdi fırında bakalım çıkınca neye benzeyecek 🙂 tarif için çok teşekkürler!!! Ekmek istiyoruz şeklinde tempo tutmaya başlamıştık kocamla! 🙂

  5. peki bunun ölçülerinin 5 günlük olduğunu belirtmişsiniz. Bu tarifi yaptığımızda 5’e bölüp her gün 1 parcasını mı yiyeceğiz?

    • evet tepside 5 esit parcaya bolup birini ogun tuketip kalanlari derin dondurucuya kaldiriyorum. kahvaltidan 10 dk. once cikarinca taze taze her sabah ekmegim hazir oluyor

  6. Ben bu ekmegi 6 kasik yogurt ve 1 yumurta ile yaptim. Yumurtadan cok hoslanmiyorum cunku. Kivam tam oldu 🙂 misir ekmegine benzer tatta, cok tok tutan bir ekmegim oldu 🙂 25 gundur devam eden dukan diyetmde aradigim ekmegi sonunda buldum. Ellerinize saglik 🙂 tarif icin cok tesekkurler.

    • elma sirkesi cok hafif. ve az kullaniyoruz. genelde yumurta kokusundan artik cok rahatsiz olanlar icin bir alternatif. ama benim favori ekmegim 6 gunluk ekmek tarifi

Bir Cevap Yazın

