Ispanaklı Kiş

Uzun zamandır güçlendirme dönemi için bu tarifi yapmak istiyordum. güçlendirmeye geçenlerin günde 2 dilim tam buğday unundan ekmek yeme şansları var ya, çok sükür ki ekmeği hiç aramam. ama tam buğday ununu kiş hamurunda değerlendirmeye de hiç itirazım olmadı. tamam itiraf edeyim kişe bayılıyorum.

seyirdekiler kızmayın. zemini yulaf kepeği ile mısır unuyla falan tart hamurunun çakması olarak ben denedim ama o kıtır tadı almadığım icin sevmemiştim. dileyen dener. ben ille de tart hamuru dedim biraz da ondan beğenmedim. Yoksa bu diyet yüzünden ziyan olmasın deyip ne kadar başarısız deneme mayalı yulaf kepeği ekmeği  yedim bir bilseniz.

neyse lafı çok uzattım tarife geçeyim. bu ölçüler yaklaşık 5 porsiyona denk geliyor ona göre lütfen tüketin.

tart hamuru için

  • 3 kaşık yoğurt
  • 3 kaşık zeytinyağ
  • 3 kaşık yulaf kepeği
  • tuz
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • alabildiği kadar tam buğday unu

Ispanaklı Harç

  • yaklasık 500 gr. doğranmış ıspanak
  • 1 baş soğan
  • 3 diş sarımsak
  • 2 kaşık zeytinyağ
  • 250 gr karışık peynir( lor- dil, beyaz peynir)

Üstünün sosu;

  • 1 çay bardağı yağsız süt
  • 1 çırpılmış yumurta

kulak memesi kıvamındaki ( bayılıyorum bu ifadeye) hamuru yoğurup bir merdana yardımıyla açıp, tart kabına veya kelepçeli kek kalıbına koyup altını catalla delin.

170 derecede 5 dakika kadar pişirip kurutun.

sogan ve sarımsağı zeytinyağında pembeleştirin. ıspanakları da ekleyip kafıfce kavurun.( suyunu çekecek kadar az)

pişmiş hamurun üstüne, ıspanaklı harcı ,onun üstüne  peynirlerinizi koyup (lorları  ıspanakla karıstırabilirsiniz) , en üste de süt ve yumurtalı sosu döküp 180 derecede fırına verin.

ılık servis yapın.

afiyet olsun.

8 comments on “Ispanaklı Kiş

  1. merabalar bi pasta resmi eklemiştiniz twitterda tarifi ekleyeceğim demiştiniz ben hala onu bekliyorum:) gözüm yollarda kaldı çok güzel görünüyordu ne zaman ekleyeceksiniz aceba?

  2. Müthis gözüküyor. Biliyorsunuz biz de tam ıspanak tutkunuyuz. Bunun hamursuz versiyonunu da yapmıştık biliyorsunuz, siz de çok beğenmiştiniz. Arzu ederseniz onu da yayınlayabilirsiniz. (Yazının üzerine gelip, Ekranın sağ üstün de yazan ReBlog butonuna basmanız yeterliymiş bu arada.)

    Ellerinize sağlık, bunu da mutlaka deneyeceğiz…

  3. Güçlendirmede ki un hakkını ekmek yerine kişde ya da pizza da değelendirmek daha leziz bir seçenek… Çok güzel düşünmüşsünüz…

Bir Cevap Yazın

