Mahlepli çörek

Diyetin son günlerindeyim. Bahardan dolayı kıprkırmızı gözlerim ve kaşınan burnum maalesef yumurta kokusunu almama engel değil.

ama artık farklı kokular duymak is- ti- yo-rum. Bahar gibi paskalya çöreği gibi. bi süre daha sabret melike bir süre daha…

Malzemeler;

  • 4 kaşık yulaf kepeği,
  • 4 kaşık yoğurt
  • 1 yumurta
  • 1 dilim rendelenmiş köy peyniri
  • 4-5 dal maydonoz dereotu.
  • 1 paket dr.oetker mahlepli susam aromalı kabartma tozu

Kabartıcı dışında tüm malzemeleri güzelce çırpın. En son kabartma tozunu ekleyip vakit kaybetmeden muffin kaplarına veya kücük boy bir kek kalıbına dökün. isteyen üstüne çörek otu koyabilir.

Önceden ısıtılmış fırında 170 derecede 15-20 dakika pişirin.

Markette bu ürünü hep görüp yanından pas geçerdim. Dün fikir değiştirip sepete attım. Yaşasın Yenilik!

İpucu: Yulaf Kepeği ekmeğinizin kabartıcısını bununla değiştirip küçük bir farklılık yaratabilirsiniz.

17 comments on “Mahlepli çörek

  1. diyette son günlerim yazmıssınız, sizin tarifleriniz olmadan dukan pek çekilmez… güçlendirmeye geçtiğinizde de bizleri unutmayın lütfen 🙂

  2. Un yerine “kaşık yulaf kepeği” kullanarak gerçekten yapamadığınız tarif yok.

    Biz de acaba tariflerimizin yanına, dukan versiyonu için un yerine kaşık yulaf kepeği kullanabilirsiniz mi yazsak 🙂

    Ellerinize sağlık… Yine başta görünüşü sonra da içeriğiyle güzel bir tarif paylaşmışsınız…

    • ah arkadaşım hem çok doğru söylüyorsun bu merete bağlandık bi kere her yere sokuşturuyoruz. hem de iş birazcık daha detaylı. unla birebir tutmuyor ölçüsü. özellikle kekli çörekli falan şeylerde un yerine koyuyoruz ama ölçüleri baştan değiştirmek gerekiyor. belli bir çarpan da yok arada. varsa bile bulamadık daha.biraz cıvık biraz katı derken deneme yanılma çıkıyor bir sayı sonuçta:-)

  3. dün bir orta boy pizza bugün 2 elma bir muffinle diyeti bozdum pişmanım ama bozdum işte ya komple bırakıcam ki hiç içim el vermiyor daha 7 kilo var gitmesi gereken ya da bu saatten sonra şu diyeti doğru düzgün uygulamaya çalışıcam sabah bir elmadan sonra çıkıp bir saat yürümüş artık kaçamak yok demiştim halbuki ama yedim ne yapıyım yedim işte off:)herkes yerken bakmaya dayanamıyorum dukaniçe ne güzel kokuyordu bir bilsen:)

    • eminim kokuyordu. bir ömür yedik. hepimiz o tadları biliyoruz. ben o koku yerine 7 kilo sonra hedefine ulaştığında giymeyi planladığın kıyafetle kendini düşünmeni öneririm. yediklerin kaçmıyor. hep güzel kokan yiyecekler olacak hayatında. ama önce bir hedefe ulaş . hadi bırak bakalım bu lafları toparla kendini.kendinle iddialaşmadan diyet olmaz. sonra kendine kızıp çok pişman olucaksın biliyorum.

      • ne yani bütün bu yediklerimin telafisi olduğunu mu söylüyorsunuz? dört kilo vermiştim bu güne kadar şu an +2 görünüyor yine almışım verdiğimi iki günde teşekkür ederim başka hiç kimse beni motive etmiyor.artık hastalık derecesine geldi ben de farkındayım herşeyden çok zayıf görünmek istiyorum tıpkı arkadaşlarım gibi yarından itibaren 5+5 yapıcam ders çalışmamı etkiliyor ama bu şekilde kendimden iğrenerek başarılı olsam nolur olmasam nolur 45 günde 1+1 bana pek yaramadı

      • bi kere kilo olarak görünen şey şu an yağ değil. eğer bir kaç gün dikkat eder ve bol yürürsen kilo olmadan gider.
        ama diyeti bozmayı alışkanlık haline getirme olur mu? ben birsey olmaz desem bile vücudun artık alıştığı için tepki vermeyebilir. şansımızı zorlamayalım değil mi?
        Kötü şeyler düşünmeyi bırak ertık. kendine de haksızlık yapma. hadi bakalım silkelen .derslerine öncelik ver ve hedefini unutma.karnın acıktıkca tavuk göğüs haşla onları yemeye çalış. hala yemek istiyorsan çık yürüyüşe.

  4. peki çok teşekkür ederim yağ olmaması beni çok mutlu etti bi anda bu kadar zamandır yaptığım herşey boşa gitti sandım.bundan sonra kaçamak yok söz veriyorum kendime değil size veriyorum çünkü bu zamana kadar kendime verdiğim sözleri tutsaydım şimdi bu kadar mutsuz bir insan olmazdım tekrar çok teşekkür ederim desteğinizin benim için anlamını bilemezsiniz.

  5. Bugün erkek arkadaşım kocamannn bir pizza yerken ben sadece bir parça tavuk ile yoğurt yemek zorunda kaldım bu 15gündür böyle istediklerimi yemeye biraz ara verdim. umuyorum bunun karşılığını görürüm,hem de en kısa sürede !:)

    • tebrik ederim ben dayanamazdım o yüzden dışarda yememeye çalışıyorum bütün kaçamaklarımı böyle yaptım:)

  6. selam sitenizi gezinti yaparken nette buldum.paylaşımlarınız güzel.diyete başlayıp yaza kadar çok ama çok kılo vermek istiyorum.başarırım umarım.baştan beri yazdıklarınızı okumak istiyorum..simdilik by..

Bir Cevap Yazın

