Diyet Tavuk Köftesi

Seyir döneminin son günlerindeyim ve artık ızgara tavuk göğsü görmek istemiyorum.

Ama kilom duraklamada. En risksiz secenek de tavuk göğüs geliyor bana.Tavuk köftesine çevirip belki biraz allayıp pullarsam tadı değişir dedim. değişmek ne kelime, bu hafta 2-3 kez yapıcam. cantama koyup yanımda taşıycam. Bu haftamın baştacı oldu.

Orjinalinde anneannem bunu puf puf yapar. Güçlendirmeye geçeyim 80 yıllık tarifi sizinle paylaşıcam.

Malzemeler;

  • 250 grlık tavuk göğsü ( Nazınız geçen bir kasabınız varsa satır köftesi şeklinde sizin için doğrasın. Yoksa bileğinize kuvvet. hafif donukken yaparsanız daha kolay oluyor)
  • 1 yumurta
  • 1 tatlı kaşığı kekik
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 1 tatlı kaşığı yulaf kepeği
  • 1 yemek kaşığı sirke ( evet gitti anneannemin 80 yıllık numarası)
  • 2 diş sarımsak rendesi

hepsini güzelce karın. Yağsız teflon tavada yuksek ateste iki tarafı da hafif kızarana kadar tutun. çok kurumamaları için çok fazla pişirmeyin. sıcakken tükettiginizde yumuşacık oluyorlar.

Afiyet Olsun.

7 comments on “Diyet Tavuk Köftesi

  1. Denedim harika oldu, birde pulbiber ve kurutulmus feslegen,toz kori ilave ettim kesinlikle denenmeli.keskinøglu satir tavuk kiymasi var Onu kullandim.

  2. Özellikle kimyon ve kori bu tarife çok yakışıyor. Ayrıca, bizce annenizin püf noktası gitmedi, ölümsüzleşti…

    Hem sizin hem de annenizin ellerine sağlık 🙂

  3. Mutluluktan ağlayacağım! (: Tavuğu biraz fazla yapmak istediğimden harcı 1.5 katı malzemeyle yaptım. Biraz fazla geldi, ama parçaları ayırmadan ters çevirip iki yüzünü de kızartınca içi yumuşak dışı çıtır çıtır nefis bir börek kıvamında oldu. Bir yemeğe bu kadar sevineceğim kırk yıl düşünsem aklıma gelmezdi. ((:

Bir Cevap Yazın

