İzlanda Kurabiyesi

Bu isim de nerden çıktı diyorsunuz değil mi? Blogumu hemen hergün dünyanın bir ucundan izlanda’dan takip eden gizemli takipcime mesaj göndermek istedim, bu kurabiye aracılığı ile. Eğer okuyorsan, bu sanal kalabalıkda beni taaa oralardan buldun ya, her ne sebeple orda olursan ol, bu kurabiyenin Türkiyede ki arkadaşlarından sana gönderildiğini düşün olur mu?

Ne diyorduk Malzemeler;

  • 3 kaşık yulaf kepeği
  • 2 tepeleme kaşık süzme yoğurt
  • 4 kaşık tuzsuz lor( hani light sütü limon veya sirke ile kestirdiğimiz)
  • 1 yumurta
  • 5 kaşık splenda
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • aroma için isteyen vanilya veya tarçını damak zevkine göre ekler.

hepsini karıştırıp yapışmaz bir tepsiye veya yağlı kağıda kaşık yardımıyla şekil vererek yerleştiriyoruz.180 derecede fırınlıyoruz. pişerken yayılıyor ve inceleşiyorlar. ben ince kıtır halini seviyorum daha tok kurabiye seviyorsanız 1 kaşık daha yulaf kepeği ekleyebilirsiniz. ( diğer ölçüler aynı kalmak kaydıyla)

afiyet olsun.

12 comments on “İzlanda Kurabiyesi

  1. merhaba yaklaşık 10 gündür dukan diyeti yapıyorum aşırı tatlı ihtiyacı duyuyorum goji berry yada light puding yiyorum fakat bloglarda olan kurabiye kek tariflerini denemek istiyorum splenda bir türlü bulamadım mısır çarşına dahi gittim nereden temin edebilirim yada onun yerine başka bir tatlandırıcı kullanmam mümkün mü ?

    • tabi kullanabilrsin. yasak- serbest yiyecek çizelgesinde yer alan tatlandırıcı maddesinin yanındakileri okuyabilirsin marka marka.
      splenda istanbuldaki migros ve makrolarda diyabet ürünlerin satıldığı reyonlarda var.

    • rica ederim cahillik ne demek. hepimiz birbirimizden birseyler ogreniyoruz.
      kaymagi alinmis veya light sutu kaynatmaya baslayin. isindiginda birkac damla limon veya birkac kasik sirke dokun. kaynatmaya devam edin. icinde parca parca topaklanmalar oldugunu goreceksiniz. sutu suzun. suzgecde kalan kisim yagsiz lorunuzdur.

  2. Geri bildirim: Mozaik Pasta / Yemeyen Hasta | dukaniche

Bir Cevap Yazın

