Diyet Tavuk Şinitzel

Shnitzel

Göğüs ızgara kadar tatsız bir ızgara çeşidi var mıdır? Protein Diyetçilerinin artık göğüs izgara görmek istemedigine eminim. ama malzemeler de maalesef bunlar.

Neyse biraz evirip çevirip gözümüze hoş getirelim değil mi?

malzemeler;

  • 1 tatlı kaşığı mısır unu
  • 1 tatlı kaşığı yulaf kepeği
  • 1 tatlı kaşığı zeytinyağ
  • 2 tavuk göğüs parçası

eti mümkün olduğunca inceltip bir buzdolabı poşetinin altına koyup ortadan baslayarak kenarlara doğru döverek inceltin.

sonra mısır unu tuz yulaf kepeğini karıstırın etin heryerine gelicek şekilde bulayın.

yağsız tavada yavaş ateşte azcık pişirin. tavadan alın. zeytinyağ spreyi ile zeytinyağ sürün alt ve üstüne yettiği kadar.

sonra tekrar tavaya. cız cız edip üzerlerindekiler kızarınca alın. limonla servis yapın.

Afiyet olsun.

5 comments on “Diyet Tavuk Şinitzel

  1. Merhaba,

    Tavuk etlerini pişirmeden önce genelde 1-2 saat sütte marine etmeyi tercih ederiz genelde. Bunun bir sakıncası olur mu?

    Teşekkürler,

    • ben dukan diyeti yapmıyorum fakat yağlı yemeklerden tatlılardan hoşlanmıyorum. protein ağırlıklı beslenmek hoşuma gidiyor. fakat tavuk gerçekten zor bir besin ve pişirmesi de oldukça emek istiyor bence. ben genelde tavuğu parmak biçiminde doğrayıp süt, limon suyu, köri ve tuz karışımında 1-2 saat bekletip ızgarada pişiriyorum. yanına üzeri sarımsaklı veya sarımsaksız yoğurt soslu ızgara sebze (kabak, havuç) yapıyorum. aslında bir diyet yemeği hiç yağ kullanılmadan yapılıyor ve kullanılan malzemelerde oldukça az kalorili. bu öğünü servis ettiğim kimseden olumsuz geri dönüş almadım. aksine herkes “ağzının tadını da biliyorsun hani” diyorlar. tavukla süt ve limonu asla düşünemezdim fakat risk alıp denedim. gerçekten çok lezzetli oluyor..

      • deniycem,kulaga cok hos geliyor. ayrıca saglıklı beslenmeniz hepsinden öte bir tebrigi gerektiriyor. ellerinize saglık tebrikler ve bu güzel tüyo için teşekkürler

Bir Cevap Yazın

