Sade Yumurta Akı ile Omlet

Bu omleti ne zaman yiyorum biliyor musunuz? Öğlen veya akşam, yulaf kepek hakkımı tatlı da yada sandviç de kullanarak tüketmeyi planladığım, gözümün döndüğü günlerde sabah hem doyuyorum hem de heybemde sınırlı miktarda olan ürünleri  tüketmemiş oluyorum.

Malzemeler;

  • 2 yumurta akı ( Yumurta akının serbest olduğunu hatırlatayım. Çok açım diyen 3 yumurta akı kullansın istiyorsa)
  • 1 yemek kaşığı süt tozu
  • İsteyen istediği baharatları , maydonoz vs. ekler. Ben paşa gönlüme sordum böyle istiyorum bugün dedi.

Bu ikiliyi çok güzel çırpmak gerekiyor. süt tozu yumurta akında pek kolay çözülmüyor. İçine kabartma tozu falan hiçbirşey eklemeyin gerek yok.

Sonra, yagsız teflon tavada ( yağlı peceteyle tavayı şöyle bir silmeyi artık hepimiz biliyoruz) nasıl kabardığını görerek pişirin.

Tabağa koyduğunuzda puf puf oluyor. Oldukça da doyurucu.

Afiyet Olsun.

 

13 comments on “Sade Yumurta Akı ile Omlet

    • evet ama, yulaf kepeği hakkınızı tüketmiş olursunuz. oysa yulafı ekmek olarak öglen veya aksam yemeğin yanına tüketmeyi tercih edersiniz diye düşünüyordum.

  1. bunu mutlaka denicem ben de omletimi mantarlı yapıyorum önce yağsız tavada mantarları pişirip daha sonra yumurta kırıyorum üzerine rendelenmiş light kaşarlada diyet kahvaltısından çok uzak:)

  2. Yarın baslıyorum….Zorlanacak mıyım nasıl yapıcam ne edıcem dıye korkularım var cunku bır dıyet kıtabı yazacak kadar doktor ve dıyetle tanıstım 🙂 bu defa olsun ıstıyorum artık cok sınırlenıyorum yoksa kendıme….Ama ıcımden bır ses sızınle bırlıkte basarabılecegımı soyluyor….Haydı hayırlısı.. 🙂

    • kendiniz için yapıyorsunuz bunu. ve az diye birsey yok.1 ay yapıp 1 kilo veremediğim zaman oldu sonra aynı hafta 2 kilo gitti. vazgecip ne yapıcaksınız ayrıca. alternatifini bir ömür yaptık.

  3. Bizim de en sevdiğimiz kategorilerden biridir, omlet. Özellikle bu konuda da tariflerimize güveniriz. Yakın zamanda bolca, fırında, güveçte omletten tutunda tüm çeşitleri ile ilgili paylaşımlarda bulunacağız.

    Ama tabi böyle az kalorili ve diyet olanlarını sizden takip edip, öğreniyoruz. Sitemizi takip edenlere bu tarifinizi önermekte fayda var. Lezzet almak önemli elbetki ama asıl önemli olan sağlıklı yaşamak…

    Not : Biz burda diyet yapmak isteyenleri şevkini kırmak istemediğimiz için, size bol kalorili (burda kısıtlama yok 😦 ) ve bir o kadar da lezzetli omletlerimizi önermeyeceğiz 🙂

    Önermiş gibi de olduk galiba, kusura bakmayın.

    Ellerinize sağlık…

  4. Merhaba,

    En son ıspanaklı omletimizi, sizde yayınlamak istediğinizi belirtmiştiniz. Bu talebiniz ve ilginiz bizi çok memnun etti. Biz de ıspanaklı omletimiz gibi sizin beğeneceğinizi ve diyetlik olarak önerebileceğinizi düşündüğümüz bir kaç tarif daha ekledik sitemize.

    Ispanaklı Omlet : http://ye-mek.net/2012/04/09/ispanakli-omlet/
    Kabaklı Dereotlu Omlet : http://ye-mek.net/2012/04/07/kabakli-dereotlu-omlet/

    ve pazar kahvaltısı için gün içinde yayınlayacğımız olan Brokolili Omlet 🙂

    Umarız bunlarıda beğenirsiniz…

    Arzu ettiğiniz tariflerimizi gönül rahatlığıyla sitenizde yayınlayabilirsiniz.

    Afiyet İle Kalın,

Bir Cevap Yazın

