Özlem’in yulaf kepeği ekmeği

dukan yulaf ekmeği

Mösyönün galetası, krepine alternatif bir yiyecek. Tam sandviclik, tostluk.

bu ölçülere göre yapılan ekmek  atakta 2 gün içindir., seyir de 1,5 günlükdür.Ekmeği daha az yumurtayla revize ettik. Sanıyorum bunu daha çok beğeniceksiniz.

Malzemeler

  • 3 yemek kaşığı yulaf kepeği
  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • 1/2 çay bardağı süt
  • 1 yumurta
  • 1 paket kabartma tozu veya içine limon damlatılmış yarım çay kaşığı karbonat

Hepsini çırpıp ( kabartma tozunu veya karbonatı koymadan) 6-7 dakika kadar bekletin. sonra kabartıcıyı koyup bekletmeden fırına verin. ( mikrodalga icin Borcam veya fırınlar icin yapışmaz kek kalıpları, tepsiler hepsi olabilir)

ya mikrodalgada maximumda 7 dakika, yada fırında 180 de kabınızın buyuklugune baglı 15- 30 dakika arası pisirin.

bayatlayan ekmekler icin en iyi tüketim yolu tost yapmak.

yalnız bir kerede tümünü yemek fazla. dilerseniz ikiye ayırarak tüketin, yada yarısını dukancı bir arkadaşınıza önerin. dua falan etsin size.

28 comments on “Özlem’in yulaf kepeği ekmeği

  1. ben yazayım, bir çimdik atıyorum. mikrodalgada pişiriyorsanız kağıda gerek yok. borcama yapışmıyor.

  2. Ekmekteki yumurta biraz fazla değil mı ekmege 2 yumurta Sabah’ta yumurta yersen günlük tüketilen yumurta çok fazla olmaz mı?

    • ekmekde ki ölçüler yazıldığı gibi 2 günlük. Dolayısıyla gün başına 1 yumurta düşüyor. sabah da 1 yumurta yerseniz günlük limiti dolduruyorsunuz.ama kolestrol probleminiz varsa sarısını tuketmekten uzak durun. beyazı sınırsız zaten.

  3. Merhaba,
    Dun aksam tarifi denedim. Ancak biraz sıvı oldu. Bir kac sorum olacak.

    Yulaf kepeginin sismesi icin ne kadar bekletiyorsunuz?
    Yulaf kepegi sistikten sonra mı kabartma tozunu ekliyoruz?
    Yumurtanın sadece beyazını kullansak olur mu?

    Bu arada biraz sıvı olmasına ragmen ekmegin tadı muhtesemdi :)
    Cok tesekkurler.

    • elbette sadece beyazı daha bile iyi olur.
      5 dakika beklesin sütle.
      kabartma tozu fırına girmeden hemen önce koyuluyor. pişen ekmeği alt üst etmeyi unutmayın.

  4. mikrodalgada denedim kupkuru oldu . şimdi tekrar denedim oldu gibi gibi ama biraz ıslak..ama bu seferki daha iyi işte.mikrodalga işini mi yapamıyorum acaba? dinlendirme kısmını mı ?tarifin aynısını uyguluyorum zaten twitter dan takip ediyordum sizi blog açılınca buradan da bakıyorum..blog a güvenip başladım diyete yapamıcam diye 1 aydır düşünüyordum. 2 gün fena geçmedi.ekmek ve krepde başalı olamayınca 1,5 kaşık hakkımı yoğurta karıştırarak kullandım ..

  5. soğumuş dinlemiş bu sefer olmuş galiba:)))))yarın sabah kahvaltım çok iyi olacak..krep işini de kıvırdım mı yedimlerim keyiflenecek…

  6. Merhaba, dün bu tarifinizi denedim ancak şu fotoğraftakiyle aynı olmasını bırakın yanından bile geçemeyecek bir şey oldu.
    içi bir türlü pişmek bilmedi daha fazla pişirince de üstü kurudu.
    yanlış kap kullanmış olabilir miyim acaba yaklaşık 20cmlik borcamda yaptım.

  7. Merhabalar, diyete kısmetse yrn basliyorum ve su saatte ekmegimi pisiriyorum, biraz sıvı gibi oldu benimkide. yogurdu acaba 3 kaşık koyarken tepeleme mi yoksa silme mi koymamız gerekiyor. Birde rejim icin izinli olan herseyden sınırsız deniliyor ama gunluk yumurta hakkımız 2 ve sutte 1 su bardagı kadar mı olacak? Tesekkurler…

  8. Merhaba
    Tarif için teşekkürler, birazdan deneyeceğim. Yalnız kabartma tozunun serbest olduğuna emin misiniz? Bir de bir paket kabartma tozunu kocaman kekler için kullanıyoruz, üç kaşık yulaf kepeği için acaba bir paket çok olmaz mı?
    Selamlar, teşekkürler.

  9. dukan diyetinin atak evresindeyim ilk günüm ekmek yapmak istiyorum ama kaç dilim yemeliğim 1.5 yemek kaşığı günlük iznim var şuan yulafa cevaplarsanız teşekkr ederim..

    • bu dıyette ekmekde dılım olcusu yok. ataktaysanız 15 kaşıkdan ekmek yapmışsanız, onun 10 da birini tuketebilirsiniz.
      olcunuz tumuyle kaşık ve orantı hesabı.

  10. bnm bi sorum var yulaf kepeği yerine yulaf ezmesi kullansan olurmu?ekmek için demiorum hergün tüketmem gerekn kepek yerine ezmesini kullansam

    • Kitapda olmaz diyor. kepek dis kabugu, ezme ise tumunun ezilmis hali. kepekden tarifler yapmaya calissaniz?

Bir Cevap Yazın

